مستمری خرداد کمک هزینه لوازم بهداشتی معلولان واریز شد (چهارم تیر ماه ۱۴۰۳) مردم خراسان‌رضوی ۱۵۰۰ رأس دام به کمیته امداد اهدا کردند مستمری حق پرستاری خردادماه معلولان واریز شد (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مجلس یازدهم و اشتباهات فاحش در قبال افراد دارای معلولیت | چرا ماده ۲۷ اجرا نشد؟ تکلیف سنگین رئیس جمهور آینده در موضوع حمایت از حقوق معلولان عضویت معلولان در کتابخانه ملی لغو نشده است جدیدترین رنکینگ ورزشکاران دارای معلولیت تکواندو اعلام شد | پاراتکواندوکار ایران در صدر جهان ایستاد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعداد کودکان کار و خیابان را اتباع تشکیل می‌دهند چرا امتحانات نهایی دانش‌آموزان استثنائی به صورت ویژه برگزار نشد؟ رقابت هزار داوطلب معلول خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی دولت+ فیلم توجه شهید جمهور به جامعه هدف بهزیستی از یادگاری‌های دولت سیزدهم بود داوطلبان آزمون استخدامی معلولان بخوانند | نکات کلیدی مربوط به آزمون استخدامی معلولان چیست؟ مستمری کمک‌هزینه لوازم بهداشتی اردیبهشت واریز شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بحران لوازم بهداشتی برای معلولان | مستمری لوازم بهداشتی واریز نشد آزمون بزرگ معلولان در نخستین آزمون استخدامی اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد مسکن ویژه معلولان خراسان رضوی در انتظار اعتبار | مبلغ وام اشتغال معلولان در سال جدید هنوز مشخص نیست مستمری حق پرستاری اردیبهشت ماه معلولان بسترگرا واریز شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) مستمری حق پرستاری و لوازم بهداشتی اردیبهشت معلولان کی پرداخت خواهد شد؟ سالی که نکوست از بهارش پیداست
سرخط خبرها

افزایش غربالگری های «ژنتیک»، «شنوایی» و «بینایی» کودکان تازه متولد شده و سالمندان

  • کد خبر: ۱۵۷۹۶۶
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
افزایش غربالگری های «ژنتیک»، «شنوایی» و «بینایی» کودکان تازه متولد شده و سالمندان
سازمان بهزیستی اعلام کرد: برنامه غربالگری اختلالات شناختی در سالمندان که از انتهای سال گذشته به‌صورت پایلوت در استان یزد و قزوین شروع شده است، در سال جدید هم به‌صورت رایگان ادامه پیدا می‌کند. همچنین سال گذشته حدود ۹۳درصد از موالید کشور را غربالگری شنوایی کردیم و توانستیم از معلولیت‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، افروز صفایی‌فرد گفت: در سال ۱۴۰۲ گزارش مفصل و تحقیقاتی تهیه خواهیم کرد که قابل تسری به کل کشور باشد و بتوانیم شایع‌ترین اختلالات را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

صفایی‌فرد به برنامه‌های آموزشی سازمان بهزیستی در گروه پیشگیری ارتقایی اشاره و بیان کرد: بحث آموزش پیشگیری از معلولیت‌ها به دانش‌آموزان و افراد تحت پوشش سازمان و همچنین پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۲ هستند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۲۵۶ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور، گفت: ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۲ هزار مورد مشاوره ژنتیک انجام دادیم و علاوه بر مشاوره‌ها، درصد قابل توجه از هزینه آزمایشات ژنتیک را به افراد پرداخت می‌کنیم.

وی از غربالگری بینایی ۸۵درصد از کودکان ۳ تا ۶ سال در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: برنامه غربالگری تنبلی چشم حدود ۲۶ سال است که در سازمان بهزیستی انجام می‌شود و سازمان با شناسایی اختلالات بینایی و با درمان به‌موقع، از معلولیت ناشی از این اختلالات پیشگیری می‌کند.

صفایی‌فرد، برنامه غربالگری اختلالات شنوایی نوزادان را نیز از دیگر برنامه‌های موفق سازمان بیان کرد و افزود: ما سال گذشته حدود ۹۳درصد از موالید زنده کشور را غربالگری شنوایی کردیم و با مداخلات بهنگام توانستیم از معلولیت‌های گفتاری و اختلالات ارتباطی جلوگیری کنیم.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در رادیو گفت‌وگو بیان کرد: برنامه غربالگری اختلالات شناختی در سالمندان برنامه دیگری است که از انتهای سال گذشته به‌صورت پایلوت در استان یزد و قزوین شروع شده است و در سال جدید هم به‌صورت رایگان ادامه پیدا می‌کند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->